s-lindgren

Alla inlägg under april 2012

Av Sandra Lindgren - 22 april 2012 14:33

Så här såg stugan ut när vi köpte den och mycket har hänt sen dess, numera är det en stor altan som pryder framsidan, och knutarna är målade i svart för att få lite mer karaktär. Den lilla hålan innan ytterdörren har nu blivit en hall så nu slipper vi att gå ut för att nå toaletten.


     


 

Vi är supernöjda med slutresultatet :)


Nu är även älgen uppe som jag började med i julas men som sen blev ståendes.

 

Av Sandra Lindgren - 16 april 2012 21:17

Nu är vi hemma från fjällen igen, kändes ändå ganska okej att åka hem igår när det var snöblandat regn och i Sundsvall var det strålande sol.


Idag var det tillbaka till jobbet kändes tungt att gå upp men man har juh nedräkning nu när jag bara jobbat två veckor till och jag har mycket att göra innan dess. Ska bygga om det mesta väggarna i butiken och nästa helg ska vi ha ett jätte stort firande i butiken med massa fina erbjudanden. Så full rulle ända in i det sista, får hoppas bara att kroppen orkar med. Så här efter första dagen känns det tungt då jag legat i soffan sen jag kom hem pga av ont i svank och rygg.


Försökte mig på att lägga över bilder från telefonen till datorn igår men det var lättare sagt än gjort. Så dan ska få hjälpa mig när han kommer hem. Så snart mina vänner kommer massa bilder från vår härliga semester.


 

Av Sandra Lindgren - 13 april 2012 20:20

Idag har vi haft en riktig kanondag i ljungdalen. Vaknade vid halv nio av att solen sken för fullt, fick i oss lite frukost sen packa vi ihop skotrarna och åkte till gropen. Strålande sol och klarblå himmel hela dagen fick gör att man är lite lätt röd i ansiktet nu ;) Dans föräldrar kom upp igår kväll så nu har vi precis blivit bjudna på riktig god fredagskyckling, nu är det lets Dance sen blir det kaffe o kaka. Hoppas på lika fint väder imorgon för snart är semestern slut.

Av Sandra Lindgren - 11 april 2012 23:40

Ännu en härlig dag i ljungdalen, vaknade vid 10 imorse av strålande solsken. Vi bestämde oss då för att åka upp till skidbacken och inta solläge :) blev dock lite molnigare på eftermiddan så då åkte vi hem till stugan och målade tak, och dan listade runt dörrarna. Imorgon ska vi vara klara, jag ska storstäda och dan ska koppla in spottar i taket. Har ingen möjlighet att lägga upp bilder från mobilen men det kommer när vi är på hemmaplan igen.Nu ikväll har vi varit nere på helags och ätit middag, det blev en supergod renburgare och en cola till det ;) bara 5 veckor kvar nu tills det är sagt att prinsen ska kika ut så snart blir det cola för dan med, he he

Av Sandra Lindgren - 10 april 2012 23:57

Idag har vi slitit på, har snöat ganska mycket så då slipper man ha dåligt samvete om man inte är ute. Nu är klinkern lagd och det är fogat och klart. Dan har fällt ner taket och spacklat inför målning av det. Tapeten är på plats i hela hallen och vilken skillnad det blev stort och härligt :)

Av Sandra Lindgren - 8 april 2012 12:22

Nu vänner kommer äntligen ett blogginlägg, vi har haft lite dålig mottagning här uppe dem senaste dagarna så jag har knappt kommit ut på nätet men nu så :) vi kom hit i torsdagskväll blev bjuden på grillat nere hos mamma o pappa. Det snöade dock, så pappa hade grillat inne i skotergaraget men det var lika gott ändå ;) långfredagen befann vi hos uppe i skidbacken för den årliga påskstöten en skidtävling där det gällde att åka två så lika åk som möjligt. Jag satt däremot i solstolen och tittade på medans dem andra åkte. På kvällen bjöd Rickard o Helena på middag, supergott. Igår var det också finväder så då åkte vi till gropen och gjorde ett läger, grilla hamburgare och solade. Idag är det lite molnigare, dem andra har gett sig ut på skotertur men jag och dan pysslar på inne. Ska lägga golvvärme på toan och flytspackla. Sänka taket i hallen och fälla in spottar. Det blir så fint :)

Av Sandra Lindgren - 8 april 2012 12:22

Nu vänner kommer äntligen ett blogginlägg, vi har haft lite dålig mottagning här uppe dem senaste dagarna så jag har knappt kommit ut på nätet men nu så :) vi kom hit i torsdagskväll blev bjuden på grillat nere hos mamma o pappa. Det snöade dock, så pappa hade grillat inne i skotergaraget men det var lika gott ändå ;) långfredagen befann vi hos uppe i skidbacken för den årliga påskstöten en skidtävling där det gällde att åka två så lika åk som möjligt. Jag satt däremot i solstolen och tittade på medans dem andra åkte. På kvällen bjöd Rickard o Helena på middag, supergott. Igår var det också finväder så då åkte vi till gropen och gjorde ett läger, grilla hamburgare och solade. Idag är det lite molnigare, dem andra har gett sig ut på skotertur men jag och dan pysslar på inne. Ska lägga golvvärme på toan och flytspackla. Sänka taket i hallen och fälla in spottar. Det blir så fint :)

Presentation


Sandra heter jag, bor i centrala Sundsvall tillsammans med mitt älskade hjärta Dan. Bloggar om shopping, inredning och livet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards