s-lindgren

Alla inlägg under mars 2012

Av Sandra Lindgren - 30 mars 2012 23:32

Detta är nog dem möblera som kommer pryda hallen i stugan, måste bara kontrollmäta lite mått:


  


 


    




Av Sandra Lindgren - 30 mars 2012 22:16

Wihoo, nu sitter jag här med min nya iPhone i handen och bloggar. Blev en sväng på stan med mamma idag, uträtta lite ärenden. Sen följde jag med mamma ut till birsta och letade stuginspiration medans hon jobbade. Jag tror jag fått en bild över vad vi ska ha nu, får lägga upp bilder senare.

Av Sandra Lindgren - 30 mars 2012 11:00

Långledig helg nu, fredag till söndag :) Tyvärr har Dan sin skoterhelg i Jorm just den här helgen så jag är själv hemma. Men ikväll ska jag hem till mamma & pappa för lite fredagsmys och premiären av Let´s Dance. Men det kan vara skönt med en lugn helg på hemmaplan då vi om en vecka kommer befinna oss i Ljungdalen igen för påskfirande, kommer bli ledig en och en halv vecka. Först under påskhelgen kommer vi fira tillsammans med mina föräldrar sen veckan därpå kommer Dan´s föräldrar och farbror med fru. Jag längtar så himla mycket, hoppas på en massa sol så man kan sitta i en brassestol och bara njuta annars finns det inte så mycket jag kan göra just nu ;) Vi ska även se till att färdigställa i hallen, nu är tapeterna beställda så det blir mitt projekt. Måste bara se till att hitta några schyssta hallmöbler innan vi åker upp, just nu har jag inga jag gillar.


Tänkte även jag skulle förbereda lite i helgen och baka ihop lite mysig picknickmat, typ bullar, matmuffins och sånt. Nån som har nåt bra tips att dela med sig av?

Av Sandra Lindgren - 27 mars 2012 09:41

Nu var det alldeles för längesen så här kommer en update, ljungdalen förr förra helgen var underbar. Han ganska mycket invändigt och jag kan nu skryta med att jag vet hur man lägger golvvärme och flytspacklar :) Vi hann även få upp gips på väggarna och spackla lite. Så nu är det fingörat kvar, golvläggning och tapetsering. Dan ska även sänka taket i hallen så vi får in några schyssta spotar där, kommer bli super när det är klart. Målet är att hinna klart innan Dan´s föräldrar kommer upp helgen efter påsk.


I helgen som var besökte vi ljungdalen igen, fast denna gång utan jobb och bara mys och skoteråkning. Det har dock varit varmt där och mycket har hunnit hända på bara en vecka, så var väl ingen kanonåkning, men bara det fryser på nu kan det bli kanon till påsk.


I går var en dålig dag, gick upp och gjorde mig ordning för jobb. Lite illamående kom smygandes och blev värre och värre så fick ringa och sjukanmäla mig vilket inte är roligt en måndag då det är kampanjstart och allt. Men jag tror tjejerna grejade det där galant ändå. Tror iaf att det är järntabletterna som jag ska ta som spökar. Inte första gången detta bakslag kommer av dem. Men måste ta dem så det är väl bara att stå ut, ska prova få i mig järn på andra sätt också.


Nu ska jag snart iväg på jobb :)

Av Sandra Lindgren - 16 mars 2012 09:43

Idag åker vi till fjällen igen, känns som om det var jättelänge sen man var där nu när vi har varit hemma två helger. Dessutom är jag ledig idag så jag har en riktig lyxhelg. Planerna för dagen blir att dammsuga av lägenheten, packa väskan och skriva inköpslista. Sen kommer hjärtat hem och så far vi till älskade Ljungdalen.


I veckan kom Dan´s present på posten och jag kunde inte hålla mig så han fick öppna den på en gång, som innehöll denna coola skylt som ska sättas upp i helgen:


 

Av Sandra Lindgren - 13 mars 2012 20:25

Lyckliga dagar varje dag nu när man har nåt stort positivt att se framemot. Igår firade jag och mitt älskade hjärta 3 år tillsammans, och vi ska fira hundra år till tillsammans. Vi pratar mycket om hur snabbt tiden har gått, men samtidigt allt vi har hunnit uppleva tillsammans på dem här 3 år känns som om vi vart tillsammans mycket längre. Och eftersom jag har världens bästa sambo som troget läser min blogg fick jag mig ett Thomas sabo armband med ett hjärta på. Så nu är det bara att samla på sig fler berlocker. Till helgen ska vi fira rejält med någon god middag uppe i fjällen då kommer även Dan få sin lilla present.


Har även hittat en spjälsäng nu, hittade en på blocket till bra pris som var jättefin. Nu ska det bara pyntas med lite fina sängkläder.



Av Sandra Lindgren - 11 mars 2012 17:22

Ännu en helg har gått, det är tur att tiden går fort nu för vi håller på och längtar ihjäl oss här hemma efter våran prins. Varje dag räknar vi ner dagarna tills hans ankomst. Jag tänkte att vi skulle dra igång en liten gissnings tävling, där man får gissa när man tror att prinsen vill kika ut samt hans längd och vikt. Beräknat BF är 18 Maj, så det är bara att sätta igång och gissa.


Annars börjar det mesta bli klart inför hans ankomst, lite småsaker kvar att köpa men nästan alla stora inköp är klara såsom vagn, vagga och skötbord. Idag fyndade jag även ett täcke till vagnen och ett lite bäddset med stjärnor. Det vi nu saknar är spjälsäng. Jag vill ha en klassisk vit, GULLIVER från IKEA så om nån har en som dem vill sälja hojta till :)


 


Igår jobbade jag sen på kvällen var vi hos fam Forsberg/Nilsson och kollade på melodifestivalen, Carro styrde ihop en seriös omröstning där alla skulle betygsätta låtarna och uppträdandet. Idag har vi kikat lite tapeter och vart och grattat Dan´s Farmor som fyller år idag.



Av Sandra Lindgren - 7 mars 2012 17:51

Ledig dag idag, firades med sovmorgon till kl 9 :) Drömmer dock mycket konstiga drömmar nuförtiden, innan jag vaknade i morse sköt jag ner tre personer som förföljde mig. Hur uppkommer dessa sjuka drömmar?


Annars har det varit en riktig pysslardag idag, har tagit tag i ett målarprojekt som jag och Dan började med i julas. Vi har sågat ut en stor älg som ska få stå vid våran infart i fjällen. Har målat ett x antal lager med vit färg, sen ska det på lite bokstäver sen är det klart. Så förhoppningen är att kunna sätta upp denna nästa helg när vi åker till fjällen.

Har även sytt tre tygkorgar som ska sitta ovanför vårt egendesignade skötbord som börjar ta alltmer form.


 

Nu blir det mys i soffan framför tvn, man ska inte överanstränga sig när man är gravid, he he.

Presentation


Sandra heter jag, bor i centrala Sundsvall tillsammans med mitt älskade hjärta Dan. Bloggar om shopping, inredning och livet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards