s-lindgren

Alla inlägg under januari 2012

Av Sandra Lindgren - 29 januari 2012 20:30

Nu är man hemkommen till Sundsvall igen, känns skönt att vara hemma hos sitt hjärta igen. Men jag har även haft en supermysig helg med mina andra hjärtan, mamma & jacob.


I fredags tog vi tåget ner till Stockholm, en riktig mysig tågresa med frågespel och lite gotta i matsäcken. Vid halv fem tiden var vi framme så då gick vi och checkade in på hotellet. Sen gick vi en snabbis i några butiker innan det stängde. Käkade middag på Mc Donalds (jacobs favorit) sen köpte vi en påse med gotta och la oss i dubbelsängen på hotellet och myste framför the voice.


 


Lördag morgon stog kl på 8, upp och duscha. Äta hotellfrukost sen en heldag på staden med shopping. Stor eloge till Jacob som orkade med att springa överallt. Cribbe kom och mötte upp oss senare på stan så då gick dem hem sen så fick jag och mamma springa själva dem sista timmarna. Några fynd i helgen, blev lite bebiskläder, en snuttefilt, skötväska, klänning, väst och lite småplock. Bilder kanske kommer senare i veckan. Efter en dag på staden gick vi hem till cribbe för kaffe & bullar :) Sen på kvällen gick vi till Fridays, som alltid är populärt. Blev en quesadillatallrik för mig mycket gott, fick även en jättegod drink innan :)


Idag har det blivit till att springa dem sista butikerna innan tåget gick hem vid tre, känner mig nöjd över helgen och har hunnit titta i alla butiker jag velat. Det enda jag inte hittat är ett par snygga mammabyxor, är tydligen hur svårt som helst att hitta. Skulle vilja ha ett par mörka jeans i slimfit modell. Någon som har ett tips på detta?


Nu blir det filmmys med hjärtat :)

Av Sandra Lindgren - 25 januari 2012 20:20

Ännu en helg har passerat och snart är vi inne på nästa. Förra helgen var Dan med ett gäng grabbar i fjällen så jag som jobbade fick snällt stanna hemma, men jag klagar inte. Jag, mamma och jacob hade en riktig myshelg. Det började med att vi på fredan tog en sväng ut på Birsta och besökte babyproffsen, mamma blev som tokig :) Sen åkte vi hem och mamma lagade supergod fläskfilé. På lördan var det som sagt jobb men endast 5 timmar, sen åkte jag bussen ut till birsta för att möta upp mamma som slutade sex. Vi skulle hämta upp Jacob på alnö som var hos en kompis, men shit vad vi yrrade runt det tog ett bra tag innan vi hitta rätt där ute. På kvällen bjöd jag på min supergoda kycklingpaj :)


Nu ikväll har jag myst med mitt hjärta, var och såg Hamilton filmen, sådär i min smak. Men gillar man mycket slagsmål och skjutande så är den säkert bra, det tyckte iaf Dan.


Nu till helgen åker jag till sthlm, ska bli så roligt. Jag, mamma o jacob tar tåget ner och bor på hotell sen ska vi springa runt i affärer hela helgen. Tips på några gobitar man inte får missa tas gärna emot.

Av Sandra Lindgren - 17 januari 2012 21:56

I fredags åkte vi som sagt till fjällen och vår älskade stuga. När vi kom fram fick vi luffsa in till stugan genom all snö som hade kommit. Tur iaf att det var plogat till parkeringen så att man slapp gå hela vägen. På lördagen gick min kära sambo upp tidigt och rev ut toan som nu är ett minne blott. Efter någon timme kom pappa upp och hjälpte till, tillsammans byggde dem ut entrén och satte in ny dörr, så himla fint. Sen satte Dan in den nya toan vi köpt, som är fräsch och fin och dessutom luktfri :) På kvällen blev det middag nere på helags pensionat, renburgare med pommes :)


Här är stugan när vi köpte den och lite bilder från i helgen:


         

Av Sandra Lindgren - 12 januari 2012 21:41

Idag finns det inte mycket ork, helt slut i kroppen har legat på soffan mest hela kvällen. Har iofs hunnit packa väskan till fjällen för i morgon åker vi. Har ett ganska stort projekt över helgen där vi ska bygga ut entrén och sätta in ny dörr och toalett mm. Det är tur att Dan är så duktig och engagerad, jag kan i dagsläget mest vara hantlangare och städa :)


I går var Dan´s föräldar här på lite försenat födelsedagsfirande. Vi bjöd på enchiladas och en pannacotta till efterrätt. Och jag fick superfina blommor och ett jätte fint stort fat från RUMMET. Dan´s mamma tipsade även om en blogg där en tjej syr upp barnkläder på beställning så var in och kikade och det finns mycket fint, lite retrostil. Här kommer ett litet axplock:


 


Fina dreggellappar, den med moln och den pippimönstrade är så fina.


 


Härlig snuttitfilt :)


gullhjarta.blogspot.com

Av Sandra Lindgren - 11 januari 2012 09:20

Ledig idag, har en härlig lyxvecka då jag endast kommer jobba fyra dagar :) Har bytt bort min lördag till nästa lördag istället så nästa vecka kommer bli desto jobbigare men vad gör man inte för att få åka till fjälls. För det är nämligen vad vi ska göra på fredag. Har kollat in webbkameran i ljungdalen och det ser ut som om det kommit lite mer snö än sist vi var uppe.


Annars har jag lite småprojekt som jag tänkte ta tag i idag, ska ner en sväng på stan och klä en docka till ett skyltfönster. Sen en sväng på ohlsons tyger och se om jag kan fynda lite stuvbitar så jag kan få inviga min nya symaskin. Tänkte ge mig på ett projekt att sy en egen sängmobil till bebis. Sen senare ikväll får vi besök av Dan´s föräldrar så tänkte göra lite enchiladas till middag :)


Nu har jag slagit till och beställt hem den supersöta onepiecen från KappAhl, så snart är den bebis:


 

Av Sandra Lindgren - 9 januari 2012 19:45

Så himla fina saker, man blir ju helt köptokig. Här är några av mina favoriter :)


                   

Av Sandra Lindgren - 8 januari 2012 12:45

Barnvagnen är som sagt redan inhandlad, typ så här ser den ut. Älskar den redan så himla lättkörd och väger knappt någonting :)


 


Här kommer lite mer saker som just nu står på önskelistan :)


Skötväska

  


Voksipåse Urban Black  

Bädd till skötbord med stjärnor  

Babydan Barnstol  

Babyvakt  


 

Så klart lilleman ska ha flytväst när han ska ut på havet med morfar i sommar :)

Av Sandra Lindgren - 7 januari 2012 18:38

Det här med att blogga kontinuerligt har inte varit min grej, iaf inte nu över julen. Tänker hela tiden att nu ska jag göra det, men det dyker hela tiden upp nåt annat istället. Nu är vi iaf på hemmaplan efter alla jul & nyårsdagar. Vi har haft en jättebra jul, som firades ute hos syrran i njurunda, på juldagen var jag och jacob på bio. Sen var typ julen över och det var dags för jobb igen. Men som tur är kom ju nyårshelgen efter det och den har klart varit bäst, dels av att man fick vara ledig flera dagar och dels för att vi har varit uppe i stugan och myst på. Åkt lite skoter, sett en massa snö, ätit gott och umgåtts med fina vänner.


Den här helgen bestämde vi oss för att ta ett break och stanna hemma och få lite gjort även här. Har storstädat lägenheten och fått ut det mesta juliga, så himlans skönt när det är ordning och reda igen. Ikväll ska vi hem till Carro & Ante på middag, ska bli väldans trevligt var längesen vi träffades.


Bebis har börjat växa för fullt och vill gärna visa att han finns, det har under en tiden sparkats en hel del men har mest känt det från insidan men nu kan man äntligen känna det på utsidan också :) Barnvagnen är inhandlad så nu saknas bara resterande 750 saker som man vill ha :)

 

Presentation


Sandra heter jag, bor i centrala Sundsvall tillsammans med mitt älskade hjärta Dan. Bloggar om shopping, inredning och livet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards