s-lindgren

Alla inlägg under september 2011

Av Sandra Lindgren - 22 september 2011 19:45

 


Idag gratulerar vi världens bästa pappsen som fyller år :) Så imorgon kväll ska vi fira honom eller han står för kalaset och bjuder hem oss på middag men självklart ska ha få en riktigt bra present.


Idag har det varit jobb, lugnet före stormen skulle man kunna kalla det. För imorgon hoppas jag att det slår till och att folk handlar nya höstgarderober med tanke på allt fint som finns i butiken just nu. Imorgon blir det kortdag för mig 8-14 för sen ska jag iväg till frissan, som är riktigt efterlängtat. Efter imorgon kommer jag kunna ha utsläppt igen :)


Nu ska jag leta upp receptet på världens godaste tårta som jag tänkte göra tills hjärtat mitt fyller år på måndag. Bild kommer senare.

Av Sandra Lindgren - 21 september 2011 11:23

Sovmorgon idag, men snart bär det av till jobbet. Tänkte ta mig en sväng till thaivagnen först och handla lite golunch :)


På måndag fyller mitt älskade hjärta år. Och jag har inte en aning vad jag ska köpa, när man frågar vad han önskar får man bara till svar "ingenting alls". Men jag vill ju ändå att han ska få den bästa presenten. Även pappa fyller år fast imorgon, så det ska inhandlas present till honom också, så svårt att veta vad man ska köpa.


Jag själv har en lång önskelista, här är några av prylarna just nu:


 

Av Sandra Lindgren - 19 september 2011 19:39

... som flög in i min lägenhet.


 


Igår var som sagt en lugn slappardag hemma, låg och kolla på tv mest hela dagen. När jag ligger och slappar i godan ro i soffan kommer plötsligt en fågel panik flygandes in i rummet. Jag får PANIK, klarar inte av att gå förbi fåglar på stan. Hjärtat börjar då slå i HUNDRAÅTTIO och jag reser mig upp och först öppnar jag ytterdörren och tänker att han kanske kan flyga ut där. Men dumma lilla fågel är nu inne i köket, jag kommer in i köket och han får tokpanik och flyger in i köksluckorna och ramlar ner på golvet, låg och såg halvt handikappad ut. Jag tar mig förbi honom och öppnar fönstret så mycket det går. Men fågel kan nu inte flyga utan ligger helt still på golvet. Jag vet ju inte alls vad jag ska göra så jag ringer till Dan som inte var hemma. UPPTAGET, fuck. Skickar ett meddelande "RING MIG NU", efter någon minut ringer han upp och det visar sig att han är utanför, säger åt honom att komma upp fort som fan och världens bästa som han är springer han upp.

Hans första uppgift blir att lugna mig och förstå vad jag säger sen placeras jag ute på verandan medans han jagar fågel i lägenheten och öppnar alla fönster. Så till slut hittade lilla fågeln ut. Hädanefter är det endast stängda fönster som gäller här hemma :)

Av Sandra Lindgren - 18 september 2011 10:44

 



Wihoo nu kan jag skriva igen, har haft en stort problem med internet i en veckas tid, men nu ska dem tydligen ha fixat till det så hoppas det håller i sig.


I veckan har vi hunnit med mycket, har varit en sväng i ö-vik på dekmöte. Kul att träffa och se andra som jobbar i andra butiker och hur dem gör och löser problem. Fick i uppgift att bygga om deras damavdelning, roligt med lite smått frustrerande när dem typ har hälften av vår väggyta. Så man insåg ju att man är bortskämd med vår fina butik :)


Sen har vi även hunnit med att gratta Linnea i efterskott som nu är 23 år gammal. Hon bjöd på god bärtårta :)


I går hade vi en liten middagsbjudning här hemma med Sara, Niklas, Myra, Helena, Thomas, Jackie, Fredrik & Linnea. Dan var kock och drog ihop en underbara köttpasta sen hade Fredrik gjort en god paj till dessert :) Kvällen slutade sent men vi hade det supertrevligt. Så idag blir det lugna gatan här hemma, passa på och vila innan det kommer 6 dagar med jobb igen.

Av Sandra Lindgren - 18 september 2011 10:40

  Skotergaraget innan målning



 

Skotergaraget efter målning


 

Brunsvarta knutar på stugan :)

Av Sandra Lindgren - 12 september 2011 19:29

Nu är vi hemma igen oh vi har haft en kanon helg med massa jobb i Stugan. Vi kom upp på fredag kväll och gjorde i ordning lite fredagsmys nere hos mamma o pappa.


På lördag var det upp o hoppa och på med målarkläderna. Började med att måla skotergaraget och allt gick jätte bra till klumpiga sandra skulle måla undertaket och lyckas på en stor fet färgklick rätt i ögat. Som tur var hade man snabb reaktionsförmåga och stängde ögat snabbt, sen var det bara att skölja och skölja. Så det gick bra till slut.
Målade även en brunsvart färg runt fönstrena och så bestämde jag att vi skulle måla altanräcket också. Superfint.


Dan har även varit väldigt pysslig och hjälpt mig måla, förberett garagetaket för plåt, fixat ved m.m Min egna handyman ;)

Nu är man mörbultad i kroppen och har lite smått träningsvärk i armarna, he he.


Bild kommer snart, internet som krånglar :(

Av Sandra Lindgren - 9 september 2011 14:21

 


Ledig idag, började dagen med sovmorgon till nio :) Sen var det upp o hoppa och ge lägenheten en omgång i städning, så skönt att ha nystädat när man kommer hem. Har även packat resväskan och hoppas jag fått med mig allt vi behöver över helgen.


Så om ca 2 timmar åker vi till fjälls, undra vad jag ska fördriva tiden med tills dess. Funderar på att gå ner på stan och köpa några tidningar.


Hörs på söndag :)

Presentation


Sandra heter jag, bor i centrala Sundsvall tillsammans med mitt älskade hjärta Dan. Bloggar om shopping, inredning och livet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards